新お坊さんの智恵袋

どうげんが毎日発信〜きょうの広済寺・住職の予定情報をいちはやく!

Explorering ASAKUSA


Very interesting to illustrate in this way! Cool&Lovely.〜at JR Kanda station.
神田駅の階段です。こういう発想がすごいですよね。

外国からのお客様だけでなく、日本人の私たちにも、知らないいい場所ってまだまだありそうですよね。


Subway Ginza line colored with orange is the first all over eastern asia.

ここは前に確か銀行があったはず・・・。浅草は、観光客さんの受け入れ態勢がよくできているのですよ。

Asakusa is a popular sightseeing area with many of Tokyo's new and old tourist spots including Senso-ji Temple and Kaminaimon Gate.


こどものころから、看板でみた「どぜう」が気になっていました。友達のすすめで、一緒に入ってみました。

This is my first experence trying DOJO-NABE at Komagata DOJO(DOZEU).

We had to wait for a while.


There he comes! Good! これなんです。ねぎと割り下で焚いて食べます。鍋の下には本物のお炭があります。けっこうおいしい。

You can find the letters 下馬(geba)which means "You are just in front of the Temple,so that before entering you must chage into formal wearing,must take off old style taxi or horse " But in this case,it is used as the name of parking area.
下馬とは、おてらや神社などの聖域に入るので、かごや馬を下りて、正装に着替えてというのが本来の意味なのですが、駐車場のネーミングにしているのが浅草らしいですね。

You can also find Bentenkozo who has man body,but woman face.
弁天小僧〜君はなんであちこちにいるんだろう。

イベントスケジュールです。案内してくれたモッチャンさん。さんきゅうでした。