新お坊さんの智恵袋

どうげんが毎日発信〜きょうの広済寺・住職の予定情報をいちはやく!

3月も終わり approaching to new annual time period

28日にゼウスさんが来山されました。

はじめての坐禅体験でした。坐禅のあい間で、書院の仏さまや鐘撞き堂や石仏や墓地など境内のご案内をしました。新幹線に乗り込む迄の3時間でしたが、お楽しみいただけたご様子でなによりでした。

坐禅会のメンバー共々、元気と勇気をいただきました。本当にありがとうございます。

On March 28, the pro wrestler Zeus was coming to our Kousaiji temple. We could share the time trying to Zazen and exploring to meet the various Buddha enshrined inside and outside of the temple. It was only a little more 3 hours until his boarding on the Shinkansen,but he was mostly pleased and seemed to be very satisfied. We are also proud to be part of it! Thank you.


きょうは建長寺にいました。

朝9時。桜は4分咲きといったところでした。

支所長会議に出席します。

任期はあと2年です。最初はつとまるか心配でしょうがなかったのですが、みなさんのおかげで折り返し地点まで来ることができました。

帰りの若宮大路では段葛の渡り初めが、まさにはじまろうとしていました。沿道は歩道から溢れんばかりの人だかりです。
Today the block chief manager meeting was held at Kenchoji. At first I had no confidence to follow through the heavy task. But much colleagues always support me, my success term remains only 2years. Along the way, the cherry blossoms are so beautiful in Kamakura. So the dankazura path have completed,the opening ceremony has been just begging. A huge crowd gathered to try watching it on both side of the road in Central Kamakura.

The spring is now here and there.

花冷えは辛いけど、温かい春になるでしょう。