新お坊さんの智恵袋

どうげんが毎日発信〜きょうの広済寺・住職の予定情報をいちはやく!

ZAZEN in English at Kenchoji

きょう19日は建長寺で外国人坐禅会でした。ことしの3回目になります。
June 19,Zazen class was taken place at Kenchoji. This is the 3rd time of 2014.

▲開始前のようすです。Just before the starting the class・・・▼

▲藤尾さんから坐禅の姿勢と警策の受け方の説明があります。Fujio san expained how to make zazen posture and take KEISAKU.▼

▲さあ始まりです。音が鳴ったら・・・Let's get strated. So, once you hear the sound of instrument,

▲動いてはいけません。そのままです。Stay still. Don't move your muscle!
Silence・・・しーん・・・











Can you find your snapshot today? It was very hot today. We greatly appreciated for your effort and sharing very good time with you.
The new instruction reaflet on KEISAKU has just completed, and given away first today. I designed contents and illustrations.
〜Dohgen
みなさんの写真はありましたか?とても暑い日でしたが、真剣に取り組んでいました。おつかれさまでした。いいひとときになったと思います。


警策リーフレットがやっと完成して、きょうからお渡しすることができました。今回もイラストとデザインをお手伝いさせていただきました。〜どうげん